22 ביוני 2014

דוגמנות באיכות

תצוגות אופנה מושכות תשומת לב עולמית מצד העוסקים בתחום והקהל הרחב. התצוגות הן ההזדמנות הטובה ביותר להציג קולקציות חדשות ולהראות יצירתיות, מקוריות וגיוון. התפקיד של תצוגות אופנה הוא לא רק למשוך תשומת לב ולייצר בולטות וערך מוסף של חברות אופנה מתחרות, אלא גם לתרום לתהליך ההתקדמות של התחום. ללא תצוגות איכותיות קשה לראות את ענף האופנה שומר על מעמדו הכלכלי, החברתי והתרבותי.

מעניין לעקוב אחר השינויים שחלו בתחום תצוגות האופנה. חלק מהשינויים הללו קשורים אל שיפורים טכנולוגיים כגון שיטות צילום ואפשרויות שידור, בעוד חלק טמון דווקא בגישה חדשנית מצד מעצבי האופנה בעצמם. כיום לדוגמא ישנו טרנד בינלאומי של שימוש בחומרי גלם מתכלים לצורך תפירת בדים. הנושא של איכות הסביבה עומד בראש סדר העדיפויות ומנחה את צעדיהם של מעצבי האופנה המפורסמים והמצליחים בהיסטוריה. בנוסף, הדוגמנים מתגייסים לצורך המאמץ המשותף ולוקחים חלק באירועי התרמה, הסברה והגברת מודעות. חלק מהאינטרסים הם כמובן שיפור יחסי ציבור של בתי אופנה מסוימים, אולם עדיין ראוי לציין את התועלת והמשמעות האידיאולוגית.

סיקור תצוגות אופנה ושידורים בזמן אמת

התעשייה המלווה תצוגות אופנה לא מסתיימות רק בהכנות סביב המסלול. לאחר הכנות של חודשים רבים, תפירת בגדים, גיוס אנשי מקצוע, השקעת משאבים כלכליים עצומים בהפקה מושחזת וגיוס סלבריטאים, תצוגות האופנה מועברות בשידור חי אל מסכי טלוויזיה ומחשב בכל רחבי העולם. איכות השידורים ב-HD  מבטיחה לקהל הצופים לעקוב אחר כל תפירה, בד וניואנס קטן. שידורי HD הם כיום סטנדרט מקובל שאי אפשר להתעלם ממנו גם בערוץ האופנה. למעשה, חובבי אופנה, מעצבים ומובילי דעת קהל עוקבים מקרוב אחר השידורים בערוץ האופנה על מנת להתעדכן בטרנדים האחרונים בתחום.

הסיקור של תצוגות אופנה מבוסס על שימוש במצלמות מרובות ועל שילוב אלמנטים גרפיים. מלבד תצוגות האופנה הגדולות הנערכות אחת לשנה במילאנו, פריז ומקומות נוספים בעולם, יש גם תצוגות אקסקלוסיביות המיועדות למביני עניין בלבד. הדרך היחידה לעקוב אחר התצוגות הללו היא באמצעות ערוץ האופנה. מהבחינה הזו יש לערוץ האופנה תפקיד יוצא דופן בהשוואה לערוצי נישה אחרים.

מה צופן העתיד של תצוגות האופנה?

תצוגות האופנה כיום יכולות לרמז גם על העתיד של התחום. הסיקור סביב תצוגות האופנה הנחשבות צפוי להמשיך ולהתפתח, שידורי HD ילוו בשידורי תלת מימד וסביר להניח כי גם המעורבות של הצופים תגדל. צפייה בתצוגות אופנה תוך שליחת הודעות וקבלת מידע משלים באפליקציות, מחשבים ניידים וטאבלטים הם חלק בלתי נפרד מהעתיד. מבחינת בתי האופנה ומפיקי התצוגות, כדאי להיערך לכך בהקדם. תחום האופנה לא יכול להרשות לעצמו לקפוא על השמרים או לסמוך על מעמדו ההיסטורי. ערוץ האופנה ונציגיו מכירים היטב את הדינאמיות, הגמישות והשינויים הנערכים בתחום ולכן העתיד אמור להיות לא פחות מעניין 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.